موقع مکتب سماحة آیة الله العظمى الشیخ محمىاسحاق الفیاض

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیستمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت «وَمَجَّدْتُمْ کَرَمَهُ وَأَدَمْتُمْ ذِکْرَهُ وَوَکَّدْتُمْ مِیثَاقَهُ وَأَحْکَمْتُمْ عَقْدَ طَاعَتِهِ وَنَصَحْتُمْ لَهُ فِی السِّرِّ وَالْعَلانِیَةِ وَدَعَوْتُمْ إِلَى سَبِیلِهِ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ» اظهار داشت: ائمه اطهار سبب شدند تا مردم خداوند متعال را بشناسند.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که ائمه اطهار(س) راهنمای مردم جهت شناخت صفات خداوند بودند، اظهار داشت: صفاتی همچون رحمانیت و بخشش بی نهایت خدا را امامان معصوم برای امت تفسیر کردند.

 

آیت الله موسوی جزایری به دعای افتتاح که قرائت آن در شب های ماه مبارک رمان وارد شده، اشاره کرد و گفت: انسان اگر در شب های ماه رمضان این دعا را با معرفت بخواند پس از ماه رمضان اثرات و برکات فراوانی را با خود به همراه خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیا این که انسان همواره باید شکر و سپاس خدا را به جای آورد، اظهار داشت: متأسفانه عده ای هستند که خدا هر چه به آن ها نعمت می دهد، همچنان ناسپاس هستند و حمد خدا را بر زبان جاری نمی کنند و همین سبب خسران و زیان آنان می شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ائمه معصومان را گسترش دهنده ذکر خدا در جامعه دانست و افزود: امامان راهنمای مردم جهت حرکت در مسیر حق و دوری از مسیر شیطان هستند.

 

امام جمعه اهواز به وصیت امام علی (ع) در بستر بیماری اشاره کرد و گفت: حضرت در وصیت خود فرمودند، «و اصلاح ذات بینکم»، و این جمله حضرت تنها در اتّحاد ظاهری خلاصه نمی شود بلکه مقصود صاف شدن دل ها و ذهن ها با یکدیگر است.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه بیان داشت: امام علی(ع) در ادامه وصیت خود فرمودند که در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) شنیدم که فرمود فضیلت اصلاح ذات البین مردم که سبب می شود دلها به هم نزدیک و ذهن ها نسبت به هم خوشبین شود، از هر نماز و روزه‌ای بیشتر است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان به ادامه وصیت امام علی (ع) اشاره و با بیان این که حضرت در ادامه وصیت خود فرمود « اللَّهَ اللَّهَ فِی جِیرَانِکُمْ فَإِنَّهُمْ وَصِیَّةُ نَبِیِّکُمْ مَا زَالَ یُوصِی بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَیُوَرِّثُهُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی الْقُرْآنِ لَا یَسْبِقُکُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَیْرُکُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا عَمُودُ دِینِکُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی بَیْتِ رَبِّکُمْ » اظهار داشت: حضرت در این عبارات مسلمانان را به رسیدگی به ایتام، توجه به همسایگان، عمل به قرآن و اقامه نماز توصیه کردند.

 

وی به بخشی دیگر از وصیت امام علی(ع) مبنی بر «لَا تَتْرُکُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ» اشاره و تصریح کرد: حضرت در این مطلب اهمیت امر به معروف ونهی از منکر را بیان کرده است و به مؤمنان سفارش کرده که این مهم را ترک نکید.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اثرات مخرب ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: ترک این فریضه الهی سبب تسلط اشرار بر جامعه می شود و این مسأله مهم باید در جامعه امروز هم رعایت شود.

 

امام جمعه اهواز به مهربانی امام علی(ع) پیرامون قاتل خود اشاره کرد و افزود: در روایتی آمده است که حضرت در مواقعی به قدری دستور به مراعات ابن ملجم را می داد که امام حسن(ع) می فرمود پدر، او قاتل توست که تو این چنین درباره او سفارش می کنی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی